Assalamualaikum ... Apa Khabar Bonda? 
Bagaimana dengan kehamilanya? saya doakan, semoga ibu dan baby senantiasa sihat dan lancar sehingga bersalin? Adakah anda mengalami keputihan semasa mengandung? adakah ini biasa? bagaimana membezakan keputihan normal dan tidak normal? dengan saya pakar herbal bertauliah, mari belajar bersama mengenai rawatan keputihan semasa hamil, agar kekeliruan anda dapat diatasi dengan baik.



Rawat Keputihan Semasa Hamil

Keputihan sebenarnya adalah perkara biasa dan tidak perlu dibimbangkan. Keputihan semasa megandung sering berlaku kerana perubahan hormon. Biasanya keputihan akan semakin meningkat seiring dengan peningkatan usia kandungan.Tetapi jika disebabkan oleh penyakit, keputihan semasa mengandung perlu segera dirawat. Apa yang keputihan tidak noraml, simptom dan cara mengobatinya. Adakah ubat rawatan keputihan semasa hamil yang selamat?

Apa yang Keputihan?
Keputihan adalah keadaan apabila lendir atau cecair keluar dari faraj. Keputihan adalah cara semula jadi tubuh untuk menjaga kebersihan dan kelembapan organ wanita.

Tanda-Tanda Keputihan Normal
  1. Warna keputihan biasa berwarna putih jernih, dan akan kelihatan kuning apabila kering. Sekiranya di luar warna ini, itu mungkin merupakan tanda gangguan pada kesihatan anda, seperti tanda jangkitan atau kerengsaan.
  2. Keputihan normal tidak menyebabkan aroma yang ketara. Tidak ada bau hanyir atau busuk. Sekiranya anda berbau amis atau busuk, ini dapat menunjukkan bahawa keputihan anda tidak normal.
  3. Tekstur keputihan biasa berbeza-beza, boleh seperti pasta atau agak melekit dan elastik. Ia bergantung pada badan anda, kitaran haid anda, dan apa yang mencetuskan keputihan ini. Yang jelas bukan tekstur berketul atau berbuih.
  4. Jumlah keputihan normal boleh berbeza-beza, dari sedikit atau banyak. Biasanya wanita akan mengalami keputihan yang cukup banyak ketika memasuki fasa ovulasi. Tentukan sama ada keputihan anda normal atau tidak berdasarkan jumlahnya sahaja agak sukar, jadi anda perlu melihat gejala lain.
Ciri-Ciri Keputihan Tidak Normal
  1. Keputihan berwarna kehijauan, kekuningan, atau kelabu
  2. Faraj terasa gatal dan terbakar
  3. Sakit ketika membuang air kecil
  4. Faraj yang berbau busuk, amis dan tengik
  5. Faraj berwarna merah dan lembut kerana kerengsaan
  6. Sakit pada pelvis dan sakit perut yang melampau
  7. Setelah keluar, jumlah cecair lebih banyak daripada biasa
  8. Pendarahan antara kitaran haid, selepas atau semasa persetubuhan
  9. Teksturnya sangat tebal, berbuih, atau kelihatan seperti keju kotej (putih dengan cairan kental tebal disertai)
Sekiranya anda mengalami keputihan secara tiba-tiba dan ada gejala lain yang disebutkan diatas, cepat berjumpa dokter. Sebab keputihan yang tidak normal dan berbau busuk boleh disebabkan oleh masalah kesihatan tertentu. Sebagai contoh:
  1. Jangkitan kulat. Fungus candida albicans boleh menyebabkan keputihan dalam bentuk ketulan tebal berwarna putih keruh ditutup dengan cairan encer yang berair.
  2. Kanser serviks adalah penyakit yang menyerang serviks dengan keputihan yang tidak normal sebagai salah satu tanda. Ketika serviks ditumbuhi sel-sel barah, keputihan yang keluar biasanya berwarna putih dengan tekstur cair atau coklat disertai dengan darah ditambah bau yang menyakitkan.
  3. Gonorea,chlamydia dan sifilis. Adalah penyakit menular seksual yang menyebabkan gonorea adalah salah satu penyebab keputihan yang tidak normal. Bakteria ini biasanya disebarkan melalui hubungan seksual terutamanya apabila anda sering menukar pasangan seksual dan tidak menggunakan kondom semasa hubungan seks.
  4. Trichomoniasis adalah jangkitan kelamin yang disebabkan oleh parasit kecil yang disebut protozoan sel tunggal. Penyakit ini boleh dicirikan oleh keputihan berwarna kelabu, kuning atau hijau. Selain itu, cairan vagina yang disebabkan oleh trikomoniasis juga biasanya mengeluarkan bau yang tidak menyenangkan dan cukup menyakitkan.

Adakah Rawat Keputihan Semasa Hamil

Daignosis & Rawatan Doktor
Doktor anda akan mendiagnosis keadaan anda dengan melihat sejarah perubatan semasa dan sebelumnya. Di samping itu, doktor juga akan bertanya mengenai gejala yang muncul dan dirasakan. Sekiranya doktor mengetahui punca keputihan anda yang tidak normal, dia akan memberikan cadangan rawatan mengikut keadaan. Kerana penyebab yang berbeza juga berbeza rawatan dan pilihan pengobatanya.

Oleh itu, rawatan untuk keputihan yang tidak normal sangat berbeza. Doktor akan merawat masalah kesihatan yang mendasari untuk membantu mengurangkan atau menghilangkan gejala termasuk keputihan. Secara umum, jenis ubat dan rawatan yang diambil adalah: ubat anti-kulat, antibiotik dan pembedahan, sekiranya keputihan anda disebabkan oleh kanser serviks.

Rawatan Herba Tradisional
Sembuhkan Keputihan Abnormal Sepantas 3 Hari
Halal & Selamat Untuk Ibu Mengandung 

Ubat Rawat Keputihan Semasa Hamil
Obat Rawat Keputihan Semasa Hamil

Set Herba Keputihan PT. Denature Indonesia 
Bekerja dengan 5 bahan ramuan herbal yang berbeza. Memungkinkan penetrasi kedalam semua jaringan sel untuk melawan dan menekan multiplikasi bakteria, fungus dan kulat didalam tubuh. Dalam rawatan keputihan herba beberapa bahan aktif semula jadi selalu digabungkan untuk diuji dan diproses secara klinikal menggunakan teknologi moden.

Dari Jenama, Anda Boleh Mempercayai
Kami mempunyai pengalaman yang sangat baik dengan rawatan herba untuk keputihan. Sekiranya digunakan dengan betul, ini biasanya berfungsi lebih cepat daripada agen konvensional. Kerana ubat herba tidak menimbulkan kesan sampingan atau seumpamanya. Yakinlah, kaedah herba Denature adalah yang terbaik. Ini meningkatkan keberkesanan rawatan dan mencegah perkembangan resistensi.


Mengapa Saya Perlu Mengambil Herba
Sekiranya tiada ubat sintetik yang berkesan untuk bakteria,fungus dan jangkitan kulat, harapan kini dibina berdasarkan produk herba semula jadi. Kepelbagaian sebatian dalam tanaman herba dan peranan pentingnya sebagai ubat berbagai penyakit  adalah fakta yang tidak dapat dinafikan. 

Tumbuhan herba adalah anugerah alam yang kekal digunakan untuk rawatan pelbagai penyakit pada manusia sejak zaman nenek moyang. Menurut Pertubuhan Kesihatan Dunia World Health Organization, 80% penduduk di negara membangun bergantung pada ubat tradisional untuk penjagaan kesihatan primer

Jaminan Kualiti
Rawatan herba PT. Denature Indonesia adalah ubat semula jadi berpotensi maksimum yang berfungsi dengan cepat untuk merawat keputihan. Semua pesanan dihantar dalam bungkusan tanpa tanda untuk membantu menyelesaikan masalah peribadi anda dengan selamat dan secara peribadi dilindungi. Industri terbaik kami dari segi rawatan keputihan semasa hamil, disokong oleh :
  1. BPOM. Pastikan keselamatan dan keselesaan anda terhadap ramuan yang terdapat dalam produk Denature Indonesia
  2. HALAL. Setelah melalui proses audit Majelis Ulama Idonesia, kami menjamin kesahihan produk Denature Indonesai
  3. ISO 9001. Proses pengeluaran dengan piawaian Antarabangsa,pastikan anda mendapat produk berkualiti tinggi.
Sekian maklum balas dari saya mengenai rawatan keputihan semasa hamil. semoga dapat membantu anda. Salam Denatur Sihat. Wasslmkm.
Next
This is the most recent post.
Previous
Posting Lama
 
Top