PT.De Nature Group -- Tahukah Anda bahawa Gonorea adalah punca utama dari HIV? Gonorea yang tidak dihidapi memudahkan penghantaran HIV. Di kalangan orang yang dijangkiti gonorea risiko terkena hiv adalah sehingga 5 kali lebih tinggi. Di kalangan orang hiv pula gonorea meningkatkan beban virus hiv daripada cecair genital atau rektum sehingga 10 kali, meningkatkan risiko infeksi di kawasan yang dijangkiti. Jangkitan memerlukan sistem imun yang lebih kuat pesakit yang lebih spesifik untuk komplikasi. Semak penjelasan Pengobatan gonorea dan gejala HIV berikut:

Gonorrhea atau kencing nanah adalah jangkitan seksual. Bakteria Menyebabkan keradangan membran mukus di dalam mulut, tekak, dubur, zakar, vagina dengan itu melemahkan pertahanan semula jadi. Diperingkat imun gonorea menyebabkan sistem menghantar CD4 besar ke kawasan jangkitan untuk melawan bakteria. Ramai pesakit tidak mempunyai gejala. Tiada vaksin terhadap gonorrhea dan seseorang boleh menangkapnya beberapa kali.

Pengobatan Gonorea Dan Gejala HIV

Tidak ada keperluan untuk ejakulasi atau pra-ejakulasi untuk penghantaran gonorea. Ia adalah mungkin untuk menghantar gonore walaupun tiada tanda yang jelas. Anda Boleh dijangkiti gonorea jika:
1. Penetrasi zakar ke dalam tekak, vagina atau dubur.
2. Hubungan mulut dengan zakar, vulva, vagina atau dubur.
3. Kongsi mainan seks.
4. Melahirkan anak, dari ibu yang dijangkiti kepada anak.

Berfaedah, Sila Klik : Cara Mengobati Gonorea Sendiri

Gejala dan Komplikasi 
Secara statistik, terdapat jurang yang tinggi antara lelaki dan wanita yang membawa bakteria, ia memberi kesan kepada lelaki lebih jauh. Jangkitan sering asimptomatik tiada gejala pada wanita dan gejala pada lelaki. Malah, hanya 1 dari 2 wanita yang dijangkiti akan mengalami gejala. Secara amnya, ia akan mengambil masa antara 2 dan 7 hari untuk menunjukkan tanda-tanda jika ada gejala, tetapi boleh sampai 5 minggu selepas pendedahan.


Gejala-gejala adalah:
⧫ Leucorrhoea atau pelepasan kekuningan dari zakar atau dubur.
⧫ Sensasi tingling atau terbakar apabila kencing.
⧫ Tenggorokan, testis atau perut bawah.
⧫ Sakit semasa hubungan seks.
⧫ Perdarahan faraj selepas hubungan seks dan antara haid.

Dalam bayi baru lahir yang dijangkiti, gejala-gejala adalah:
⧫ Selesema atau kemerahan di mata (jangkitan mata).
⧫ Septikemia (jangkitan menyeluruh).

Pengobatan Gonorea Dan Gejala HIV

Pengobatan Gonorea
Tempoh untuk mengesan jangkitan gonorea adalah sekurang-kurangnya 48 jam, tempoh optimum menjamin hasilnya adalah 7 hari. Pemeriksaan berbeza bergantung kepada kehadiran atau ketiadaan simptom. Dalam kes gejala yang jelas, doktor mesti mengambil sampel dari dubur dalam serviks pada wanita dan membuat sampel air kencing pada lelaki untuk membuat diagnosis. Sekiranya tiada simptom, sampel air kencing, tisu tekak, rahim dan ujian dubur diperlukan untuk pemeriksaan.

A. Doktor Rawatan Gonorea
Rawatan antibiotik dapat menghapuskan jangkitan sepenuhnya. Gonococcus telah membangunkan rintangan antibiotik dalam beberapa kategori. Hanya cephalosporin dengan suntikan intramuskular masih dapat mengatasi jangkitan. Menghadapi masalah antibiotik dalam mengubati jangkitan, semakin banyak ubat diambil oleh suntikan intramuskular bergantung kepada bahagian tubuh yang dijangkiti.

B. Rawatan Gonorea Herba
Set Herba Gonorea Adalah gabungan Habattussauda, ​​Sambiloto, Bawang putih, Zaitun dan bahan-bahan tambahan lain yang diproses melalui kaedah Nanotech untuk menghasilkan produk Kapsul Kualiti yang mudah diserap dan bertindak balas dengan cepat memberi kesan maksimum kepada tubuh dalam membasmi virus, bakteria dan kulat.
Rawatan Gonorea Herba
Rawatan Gonorea Herba
HARGA DILULUSKAN
Set 1minggu isi 2botol obat Rm. 88
Set 2minggu isi 4botol obat Rm. 162
Set 4minggu isi 8botol obat Rm. 295

Kami Menasihati Pesakit
Rawatan dilakukan selama 2 minggu hingga 1 bulan. Dengan rawatan ini umumnya (97.45%) Gonorrhea telah bertambah baik dan hampir sembuh untuk Gonorrhea berulang dan kronik.



Gonorea yang tidak diobati boleh menyebabkan komplikasi: HIV AIDS, ketidaksuburan, kehamilan ektopik (kehamilan dalam tiub fallopian), sakit perut bawah kronik, jangkitan epididimis sperma, testis atau prostat. Risiko kebutaan untuk bayi yang dijangkiti dan tidak dihidapi adalah tinggi.

Apakah Gejala HIV?
Sering kali, orang yang dijangkiti HIV tidak mempunyai gejala yang dilihat selama bertahun-tahun. Ketiadaan gejala ini tidak bermakna bahawa virus itu tidak wujud dan aktif dalam tubuh seseorang. Sesungguhnya, apabila memasuki tubuh, HIV mula membiak dan menyerang semua bahagian badan.

Dalam minggu-minggu selepas jangkitan HIV, sesetengah orang HIV-positif mungkin mengalami gejala. Ini adalah peringkat utama jangkitan. Gejala-gejala ini menunjukkan selesema: demam, keletihan, rasa sakit. Ia juga boleh membengkak kelenjar getah bening, ruam, ulser mulut atau mukosa kelamin. Tanda-tanda yang kelihatan ini boleh disebabkan oleh jangkitan lain. Kita tidak boleh meletakkannya dalam hubungan langsung dan tertentu dengan jangkitan HIV.

Selepas beberapa minggu, gejala-gejala ini hilang tetapi HIV masih dalam tubuh! Tanpa rawatan perubatan, HIV akan terus membangun dan menyerang semua bahagian badan. Ini akan terus memusnahkan sistem imun (sistem pertahanan badan) dengan perlahan.Sekian entry kami mengenai Pengobatan gonorea dan gejala HIV semoga berfaedah. Slam Sehat De Nature. 
 
Top