Assalamu'alaikum...salam sejahtera pembaca yang budiman  Terimakasih telah sudi melayari website resmi kami. Semoga senantiasa bahagia dan dikaruniakan rezki yang melimpah. Tajuk kali ini adalah tentang penyakit kelamin sifilis. Dalam pembahasan ini kita akan mengulas mengenai beberapa hal penting seputaran sifilis, yang mencakupi :
⇒ Sifilis - apakah penyakit ini?
⇒ Bagaimana anda boleh dijangkiti?
⇒ Simptom sifilis
⇒ Rawatan Sifilis
⇒ Ketersediaan dan keberkesanan rawatan 
⇒ Pencegahan sifilis
⇒ Cadangan pakar


Apa Yang Sifilis Dan Bagaimana Anda Boleh Dijangkiti?
Sifilis adalah penyakit kelamin yang disebabkan oleh bakteria treponema pucat. Bermula dengan kencing sakit keluar nanah dan munculnya luka yang tidak menyakitkan di kawasan genital, mulut atau rektum. Sifilis disebar melalui hubungan seks secara oral, dubur dan vagina. Namun, bakteria penyebab sifilis juga dapat merebak melalui hubungan fizikal dengan luka yang ada pada pesakit. Melihat penularannya, sifilis mudah dijangkiti pada seseorang yang sering menukar beberapa pasangan seks. Ia juga boleh disebar dari seorang ibu kepada bayinya semasa kehamilan.


Simptom Sifilis 

Simptom-simptom sifilis dikelaskan mengikut peringkat perkembangan penyakit ini. Setiap jenis sifilis mempunyai simptom yang berbeza. Berikut adalah penjelasannya : 
 
Peringkat 1
  1. Kencing sakit dan keluar nanah
  2. Muncul bintik menyerupai jerawat diarea kemaluan 
  3. Luka melecet dan memerah pada kelamin
  4. Kelenjar limfa mungkin membengkak pada masa yang sama
  5. Ulser yang tidak sakit dan kemerahan pada vagina, dubur, penis dan mulut. Ulser ini dipanggil ‘primary chancre’ dan akan hilang selepas beberapa minggu. 
Peringkat 2
  1. Seseorang yang terdedah kepada sifilis peringkat pertama mungkin tidak perasan kehadiran ‘chancre’ yang mungkin timbul selepas 3 hari hingga 3 bulan kemudian. Jika tidak dirawat, Ulser boleh timbul pada bibir, mulut, kerongkong, vagina dan dubur.
  2. Timbul ruam akan timbul pada bahagian badan, kedua-dua belah tapak tangan dan tapak kaki.
  3. Gejala seperti selesema demam dan sakit badan mungkin berlaku.
  4. Peringkat 2 boleh berlaku selama 1-2 minggu dan akan hilang walaupun tanpa rawatan.
Peringkat 3
Jika tidak dirawat pada peringkat awal, seseorang itu akan terus memendam penyakit sifilis tanpa sebarang tanda atau gejala. Ia akan berlarutan sehingga beberapa tahun. Walau bagaimanapun sifilis peringkat 3 dapat dikesan melalui ujian darah. Jadi jangan terkejut bagi anda yang mengalami sifilis hilang tanpa rawatan, tetapi apabila ujian darah ternyata TPHA dan VDRL sifilis positif.

Peringkat 4
Jika sifilis pada peringkat 3 masih tidak dirawat, ia akan melarat ke peringkat lebih teruk iaitu ‘Tertiary Syphilis’. Ini bermakna bakteria treponema pucat telah merebak ke seluruh badan dan akan melibatkan otak, jantung,saraf tunjang dan tulang. Ini akan menyebabkan anda kesukaran untuk berjalan,kebas,mati pucuk,mandul, buta secara beransur, HIV, kanser penis, kanser serviks,kanser dubur dan juga kematian. 

Rawatan Sifilis

Sifilis peringkat awal boleh dirawat dengan mudah menggunakan antibiotik dan juga ijjection penicilin. Namun pesakit yang kronik memerlukan rawatan yang lebih lama dan kos perubatan yang mahal. 

Sekiranya tiada ubat sintetik yang berkesan untuk bakteria treponema pucat, harapan kini dibina berdasarkan produk herba semula jadi. peranan penting herba dalam dunia perubatan adalah fakta yang tidak dapat nafikan. Tumbuhan herba adalah anugerah alam yang abadi untuk rawatan pelbagai penyakit.  7 daripada sepuluh doktor Jerman bergantung pada herba untuk rawatan pelbagai penyakit ringan hingga kronik. Sementara itu, nota World Health Organization mencatat,  80% penduduk di negara membangun bergantung pada ubat tradisional untuk penjagaan kesehatan harian mereka.

Ubat Rawatan Sifilis Denature Indonesia
100% Herba Selamat Dan Tanpa Kesan Sampingan
Dapat Dibuktikan Keberkesanan TPHA dan VDRL Negatif

rawatan Herba Terpercaya Sembuhkan Sifilis Sepantas 7 Hari
 
Dari Jenama, Anda Boleh Mempercayai
Kami mempunyai pengalaman yang sangat baik dengan rawatan herba sifilis. Sekiranya digunakan dengan betul, ini biasanya berfungsi lebih cepat daripada agen konvensional. Kerana ubat herba tidak menimbulkan kesan sampingan atau seumpamanya. Yakinlah, kaedah herba Denature adalah yang terbaik. Ini meningkatkan keberkesanan rawatan dan mencegah perkembangan resistensi.

Set Herba Sifilis Denature Indonesia 
Bekerja dengan 5 bahan ramuan herbal yang berbeza. Memungkinkan penetrasi kedalam semua jaringan sel untuk melawan dan menekan multiplikasi bakteria treponema pucat didalam tubuh. Dalam rawatan sifilis herba beberapa bahan aktif semula jadi selalu digabungkan untuk diuji dan diproses secara klinikal menggunakan teknologi moden. Ubat Rawatan Siplis Denature Indonesia  mempunyai reputasi yang sangat baik, Ini dibuktikan dengan banyaknya testimonial dan catatan klinikal pesakit dengan ujian makmal TPHA dan VDRL yang negatif. 

Farmakologi Kandungan Bahan Set Herba Sifilis Denature Indonesia
  1. Orthosiphon stamineus folium atau bunga misai kucing sebanyak 1250mg. Mengandungi sebatian seperti fenol dan asid karfenik. Berfungsi untuk membantu merawat gonorea dan sifilis. Sangat berkesan untuk melawan jangkitan genital, menyembuhkan STD, membersihkan saluran kemih dan juga mencegah masalah pundi kencing dimasa hadapan.
  2. Imperata cylindrica rhizoma 625 mg .Dikenal masyarakat kita dengan sebutan ilalang. Herba ini mengandungi asid sitrik, glukosa, fernerol, saponin, silidrin, alkali, dll.  Kandungan ini dapat membantu mengekalkan tubuh yang sihat. Atas sebab ini, ilalang digunakan sebagai ubat tradisional untuk gonore, keputihan, sifilis dan penyakit kelamin yang lain.
  3. Andrographis paniculata folium 625mg. Menurut beberapa literatur, herba sambilata ini secara tradisional digunakan untuk mengubati keradangan, sifilis, klamidia,gonorea, demam, gatal, dan pembersih darah. Herba Sambiloto digunakan untuk mencegah pembentukan keradangan, memperlancar buang air kecil, mengurangkan panas badan , ubat keputihan dan membersihkan badan dari toksik. Sains Barat juga membuktikan bahwa sambiloto berkesan untuk menekan perkembangan pelbagai virus termasuk HIV dan HPV
  4. Ekstrak Lumbricus Rubellus atau Cacing Tanah 2500mg. Cacing tanah mempunyai kekebalan humoral serta mekanisme selular. Ini telah dibuktikan melalui penyelidikan yang telah berjalan selama. lebih kurang 50 tahun. kajian ini juga menyebutkan bahawa cacing tanah mengandungi lebih daripada 40 protein yang bertanggungjawab untuk aktiviti biologi. Dalam hasil kajian, disebutkan juga bahawa cacing tanah mempunyai sebatian aktif yang berperan dalam melumpuhkan virus bakteria termasuk treponema pucat penyebab penyakit sifilis.
  5. Alium Sativum 183mg. Merupakan pati putih yang terdapat dalam bawang putih, telah digunakan sejak 3000 tahun sebelum Kristus untuk mencegah dan merawat pelbagai penyakit. Penyelidikan dari The Journal of Nutrition menyatakan bahawa dalam banyak budaya, alium disebut sebagai sumber tenaga yang dapat meningkatkan prestasi kerja. Teks perubatan kuno dari Yunani, Rom, China dan India juga menyebut tentang penggunaan perubatan alium. Alium bahkan dijumpai disimpan di piramid dan kuil Yunani kuno. Menariknya, walaupun banyak budaya ini berkembang tanpa hubungan dengan budaya lain, kesimpulannya mengenai bawang putih sama. Mereka semua bersetuju bahawa alium berguna untuk kesihatan.
Pencegahan Sifilis
Ingat ! Cara yang paling baik adalah dengan mengelakkan diri dari hubungan seks. Setia pada seorang pasangan. Elakkan daripada bertukar-tukar pasangan.Gunakan kondom. Walau bagaimanapun, kondom bukanlah 100% berkesan dalam pencegahan Chlamydia, tetapi ianya mampu mengurangkan risiko jangkitan. Elakkan dari pengambilan alkohol atau dadah di mana ia akan menjejaskan pertimbangan anda.

Cadangan Pakar
Jaminan Kualiti industri terbaik kami dari segi rawatan sifilis
Rawatan sifilis tradisional Denature Indonesia adalah ubat herba berpotensi maksimum yang berfungsi dengan cepat untuk merawat sifilis. Kami telah menjual gangjie dan ghosiah kepada #BERIBU pelanggan dan telah mendapat testimoni yang amat mem berang sangkan. Gunakan gangjie dan ghsiah tanpa was-was. 100% Herba dan tiada kesan sampingan, halal, mendapat kelulusan dari Kementerian Kesihatan dan bersertifikasi ISO 9001. Proses pengeluaran dengan piawaian Antarabangsa, pastikan anda mendapat produk berkualiti tinggi. 

 
Top