PT. De Nature Group -- Apa kabar kawan semua? tetap bersyukur atas apa jua keadaan. Semoga esok akan lebih baik. Hari ini, kita bercakap lebih umum mengenai jangkitan seksual. Penyakit menular seksual, sering juga disebut penyakit kelamin atau sexually transmitted diseases adalah infeksi yang didapatkan dari berhubungan seks dengan seseorang yang merupakan inang agen infeksi. Terdapat banyak bentuk, disebarkan oleh:
  1. Bakteria. Gonococci misalnya untuk gonorea, Treponema pallidum untuk sifilis, Chlamydia trachomatis chlamydia
  2. Virus. HIV kepada AIDS, HPV untuk ketuat kelamin, HSV untuk herpes
  3. Kulat. Candida albicans untuk kandidiasis
  4. Protozoa. Trichomonas vaginalis untuk trichomoniasis
Gejala penyakit kelamin berbeza-beza. Ini selalunya melibatkan kerosakan kulit, kerengsaan, gatal-gatal atau sakit yang menjejaskan alat kelamin atau rektum seperti lymphogranuloma venereum dubur. Tetapi keadaan boleh umum contoh pada kes hepatitis B, AIDS dan sifilis. 

5 Penyakit Kelamin Yang Dahsyat

Sifilis, LGV, gonorea, klamidia, kondiloma. Penyakit kelamin sekali lagi mempengaruhi komuniti yang tidak dikenali. Penyakit kelamin yang telah dibayangi oleh HIV AIDS. Ketakutan terhadap jangkitan menggalakkan perlindungan diri. Kemudian kondom satu-satunya pencegahan yang berkesan,akhirnya menjadi letih, tingkah laku melegakan dan penyakit kelamin seksual kembali muncul.

Penyakit kelamin ini sangat tidak diketahui, terutamanya golongan muda. Wabak penyakit kelamin memberi tumpuan kepada populasi yang berisiko, seperti lelaki gay dan biseksual, atau mereka yang melipatgandakan rakan kongsi. Tetapi heteroseksual tidak terkecuali. Papillomavirus yang bertanggungjawab untuk ketuat kelamin dan kanser serviks, tidak pernah hilang. Chlamydia adalah sangat umum di kalangan wanita muda berusia antara 15 dan 30 tahun. Gonorea,siplis dan herpes genital menyerang 78% orang dewasa yang aktif secara seksual.

Tetapi apa yang membimbangkan adalah kurangnya pengetahuan mengenai penyakit kelamin ini. Satu kajian baru-baru ini oleh Kesatuan Kebangsaan Dermatologi dan Venereologists menunjukkan bahawa dalam kumpulan umur 18-35, tujuh daripada sepuluh orang tidak tahu atau salah menafsirkan tanda-tanda penyakit kelamin seperti luka bakar, pelepasan, atau ulser. Tiga daripada sepuluh tidak tahu bahawa penyakit kelamin ini juga boleh ditularkan melalui laluan dubur. Virus AIDS telah menyebabkan electroshock jadi maklumat mengenai patologi biasa dan infeksi telah dilupakan.
  1. Sifilis, komplikasi besar. Sekitar 1.000 kes baru didaftarkan setiap tahun, tetapi bilangan itu dianggarkan sepuluh kali lebih tinggi. Ini menyangkut 80% daripada lelaki homoseksual dan selebihnya  adalah lelaki dan wanita yang mengamalkan seks rambang. Penyakit kelamin ini disebabkan oleh treponema pucat. Gejala pertama ialah chancre, luka kecil yang muncul pada kulit atau membran mukus. Dalam jangka masa panjang, sifilis dapat mempunyai akibat neurologi yang serius. Treponema kekal sensitif terhadap kelewatan penisilin satu suntikan intramuskular tunggal mungkin mencukupi, tetapi gangguan bekalan telah serius merumitkan tugas doktor. Masalahnya sepatutnya diselesaikan hari ini.
  2. Chlamydia, risiko kemandulan. Jangkitan ini biasa ditunjukkan oleh keputihan pada wanita dan keluar nanah pada lelaki. Tetapi kadang-kadang tiada gejala yang kelihatan. Bakteria, yang dihantar melalui faraj, dubur oral, terbukti melalui ujian air kencing atau sampel tempatan. Ia sangat penting untuk disaring kerana penyakit kelamin ini adalah salah satu punca utama madul. Antibiotik azithromycin dan doxycycline membantu menghilangkannya. 
  3. Limfogranuloma Venereum (LGV) adalah jangkitan klamida, tetapi ia lebih ganas dan lebih agresif kerana bakteria menyeberang mukosa dan menembusi secara mendalam. Gejala awal dicirikan oleh cirit-birit yang disebabkan oleh keradangan, luka, dan penyempitan di dubur atau dubur, dan ujung usus besar atau rektum. Selalunya keadaan ini berlaku pada penerima hubungan dubur dalam pasangan lelaki dan dicirikan oleh penampilan kesakitan di kawasan dubur dan keluarnya nanah dan darah, supaya ia menyerupai jangkitan saluran pencernaan. Tanpa pengendalian yang betul, LGV boleh menyebabkan ulser yang dicetak, organ-organ kemaluan diperbesar, dan penyumbatan sistem getah limfa.
  4. Gonorrhea, semakin resisten. Ini juga dipanggil "air kencing panas" kerana ia ditandai oleh kemaluan dan pembakaran semasa buang air kecil. Bakteria gonokokus mudah dihantar, termasuk secara lisan. Pada wanita, jangkitan boleh menjejaskan tiub fallopian, yang merupakan penyebab ketidaksuburan. Antibiotik berkesan, tetapi gonococci tahan mula menjadi masalah.
  5. Condyloma, terlalu sering dilupakan. Ketuat genital ini disebarkan oleh beberapa papillomavirus, keluarga virus juga menyebabkan kanser serviks. Sangat biasa.Kondleksum ini tidak baik, namun kehadiran mereka adalah tanda pertahanan imun yang lebih lemah berbanding papillomavirus. Oleh itu lelaki dengan kondiloma mempunyai resiko kanser penis dan wanita dengan kondiloma mempunyai risiko kanser pangkal rahim yang berpotensi tinggi. Sebagai langkah berjaga-jaga, vaksin Gardasil yang melindungi kedua-dua penyakit kelamin adalah disyorkan untuk perempuan berumur antara 11 dan 19 tahun. Garis reguler antara umur 25 dan 65 dapat mengesan kanser serviks.

Penyakit Kelamin, Bagaimana ia diuji?

Pemeriksaan penyakit kelamin disyorkan sekurang-kurangnya sekali setahun untuk orang yang tidak dilindungi seks (tanpa kondom, berbilang pasangan, dll). Sekiranya gejala berlaku, Anda boleh berbincang dengan doktor atau pakar sakit puan yang boleh merujuk Anda kepada seorang ahli dermato-venereal. Anda juga boleh menghubungi terus. Untuk HIV Anda boleh mendapatkan ujian cepat di farmasi. Hasilnya dipaparkan dalam masa 30 minit. Sekiranya ia positif, ia mestilah disahkan di makmal. Baik untuk diketahui Kesatuan Kebangsaan Ahli Dermatologi - Ahli-ahli sains telah melancarkan aplikasi MSTrisk (boleh dimuat turun secara percuma di Google Play atau kedai Apple) yang memberikan maklumat mengenai gejala, diagnosis dan rawatan pelbagai penyakit kelamin. Lebih banyak maklumat di laman web ini.

Penyakit kelamin (STD), yang juga dikenali sebagai jangkitan seksual, agak biasa. Sebagai contoh, anggaran 20 juta kes baru penyakit kelamin berlaku setiap tahun di Amerika Syarikat. Kira-kira separuh daripada kes-kes baru ini melibatkan orang berumur 15 hingga 24 tahun. Pada tahun 2016, bilangan kes baru gonorrhea ialah 460,000 dan kes klamidia lebih daripada 1.6 juta, dan angka-angka ini boleh diremehkan, menjadikan kedua-dua jangkitan ini paling biasa di kalangan penyakit kelamin.

Beberapa faktor membuat pencegahan penyakit kelamin sukar untuk mengetahui:
  • Seks tanpa perlindungan dengan berbilang rakan kongsi nama mungkin tidak diketahui dan sukar untuk dijumpai.
  • Keengganan untuk membincangkan isu seksualiti dengan profesional kesihatan
  • Keperluan pembiayaan tambahan untuk mengenal pasti dan merawat ramai orang yang dijangkiti, dan untuk membangunkan ujian diagnostik yang lebih baik dan penjagaan yang lebih baik untuk penyakit kelamin.
  • Keperluan untuk merawat kedua-dua pasangan seks secara serentak sekiranya salah satu daripada mereka dijangkiti
  • Rawatan terganggu, yang boleh membawa kepada perkembangan organisma yang tahan dadah
  • Mengembara ke luar negara, memudahkan penyebaran STD pesat di seluruh dunia.

Cara Penghantaran Penyakit Kelamin
Walaupun penyakit kelamin biasanya berlaku selepas seks vagina, lisan, atau dubur dengan pasangan yang dijangkiti, penularan genital tidak diperlukan untuk menyebarkan jangkitan. Sesetengah penyakit kelamin boleh dihantar dengan cara lain, termasuk:
  • Kisses atau hubungan fizikal yang rapat, untuk serangan kemalangan kutu, scabies dan moluskum contagiosum
  • Dari ibu ke kanak-kanak sebelum kelahiran atau semasa bersalin untuk sifilis, herpes, chlamydia, gonorrhea, jangkitan virus infeksi manusia (HIV), dan jangkitan manusia papillomavirus (HPV)
  • Penyusuan susu ibu untuk jangkitan HIV
  • Alat perubatan yang tercemar oleh jangkitan HIV

Komplikasi Penyakit Kelamin
Apabila penyakit kelamin tidak didiagnosis dan dirawat dengan cepat, beberapa mikroorganisma boleh merebak melalui aliran darah dan menjangkiti organ dalaman, kadang-kadang menyebabkan masalah yang mengancam nyawa. 
  • Kardiovaskular jantung dan saluran darah dan jangkitan otak akibat sifilis
  • HIV kerana gonorea dan sifilis
  • Madul ketidaksuburen dan mati pucuk karena klamidia
  • Kanser serviks, rektum, dubur dan tekak kerana HPV
  • Pada wanita beberapa mikroorganisma boleh memasuki vagina dan menjangkiti organ pembiakan yang lain. Mikroorganisma boleh naik ke serviks bahagian bawah rahim, di hujung vagina, masukkan rahim dan sampai ke tiub fallopian dan kadang-kadang ovari. Kerosakan pada rahim dan tiub fallopian boleh menyebabkan kemandulan atau kehamilan ektopik. 
  • Jangkitan boleh merebak ke membran yang meliputi rongga perut peritoneum menyebabkan peritonitis. 
  • Kerosakan organ dalam badan yang lainya
  • Pada lelaki, mikroorganisma yang memasuki badan di dalam zakar boleh menjangkiti tiub yang membawa air kencing dari pundi kencing ke zakar uretra. Komplikasi jarang jika jangkitan dirawat dengan cepat, tetapi jangkitan kronik uretra boleh mengakibatkan:Kencangkan kulup, supaya tidak lagi menutup hujung zakar,Mengetatkan uretra, menghalang saluran air kencing,Perkembangan fistula di antara uretra dan kulit zakar

Rawatan Penyakit Kelamin

Walaupun sesetengah STD boleh dirawat dengan antibiotik, tidak semua boleh sembuh, termasuk yang disebabkan oleh virus seperti herpes, hepatitis B, dan HIV AIDS. Orang yang terkena jangkitan jenis ini mesti menjalani rawatan untuk kehidupan.
  • Rawatan Antibiotik atau ubat antivirus mengikut penyakit kelamin
  • Penjagaan serentak pasangan seksual
  • Kebanyakan penyakit kelamin boleh dirawat secara berkesan dengan ubat-ubatan (antibiotik untuk jangkitan bakteria dan antivirals untuk jangkitan virus). Walau bagaimanapun, beberapa jenis bakteria dan virus baru menjadi tahan terhadap beberapa ubat, menjadikannya lebih sukar. Jumlah rintangan dadah cenderung meningkat, kerana dadah kadang-kadang disalahgunakan.
  • Pesakit yang menjalani rawatan untuk penyakit kelamin tidak boleh melakukan hubungan seks sehingga jangkitan itu telah dihapuskan di rumah dan di dalam pasangan seksual mereka. Oleh itu, jangkitan mesti dikesan dalam pasangan seksual dan ini mesti dirawat bersama pesakit.
  • Virus STD, terutama herpes, dan jangkitan HIV adalah seumur hidup. Ubat antivirus boleh membantu mengawal perkembangan jangkitan ini, tetapi masih tidak menyembuhkannya.
Herba De Nature. Pekej Lengkap Untuk Penyakit Kelamin. 
Setiap kapsul mengandungi ekstrak bersamaan dengan 
⧫ Orthosiphon stamineus folium 1250mg 
⧫ Imperata cylindrica rhizoma 625mg 
⧫ Andrographis paniculata folium 625mg 
⧫ Lumbricus rubellus extract 500mg
⧫ Tinospora crispa 1000mg 
⧫ Piperis crocatum 500mg. 

Diproses melalui metode Cold Pressure Nanotech menghasilkan produk Liquid Capsule berkualitas yang mudah diserap dan bertindak balas dengan cepat untuk memberi kesan maksimum kepada tubuh dalam membasmi virus, bakteria dan kulat.
Pakej Herba Penyakit Kelamin Selamat Dan Pilihan Ramai
Pakej Herba Penyakit Kelamin Selamat Dan Pilihan Ramai
INDIKASI
Pakej Herbal Penyakit Kelamin adalah gabungan herba yang berfungsi secara sistematik dan topikal. Rawat penyakit kelamin dan mengurangkan keradangan akibat bakteria virus. Adakah anti-radang dan antioksidan.
  1. Membersihkan dan regenerasi sel darah merah
  2. Membaiki tisu sel dalam saluran ulter
  3. Mematikan bakteri dan kulat secara cepat 
  4. Menghilangkan gatal-gatal, bintik-bintik, bengkak dll
  5. Rawat luka, lepuh dan luka genital
  6. Kembalikan stamina
  7. Mengekalkan kesihatan
KESAN SAMPINGAN
Hasilnya diketahui bahawa dalam tubuh, ekstrak herba berfungsi untuk memicu peningkatan pengeluaran air kencing yang membuat anda kencing lebih kerap. Secara tidak langsung, pembuangan air kencing dapat membantu menghilangkan bakteria yang memasuki pundi kencing. Ini juga membantu mengurangkan kemungkinan bakteria dapat melekat pada sel-sel di dinding saluran kencing, yang boleh menyebabkan jangkitan.

REVIEW PESAKIT

Disclaimer: *Perubahan dan tindakbalas kepada individu adalah berbeza bergantung kepada kesesuaian badan, hormon dan jangka sakit. 

Pesakit yang menjalani rawatan untuk penyakit kelamin tidak boleh melakukan hubungan seks sehingga jangkitan penyakit kelamin itu telah dihapuskan di rumah dan di dalam pasangan seksual mereka. Oleh itu, jangkitan mesti dikesan dalam pasangan seksual dan ini mesti dirawat bersama pesakit. Herba De Nature wujud untuk membantu dunia hidup lebih baik dengan kembali ke alam semula jadi. Daripada membangunkan rawatan baru untuk merawat dan mencegah penyakit dengan bantuan mereka yang memerlukan, kami komited untuk meningkatkan kesihatan dan kesejahteraan orang di seluruh dunia. 

 
Top